Végre sikerült elkészülnöm a battle city remake-el ! A játék végül is működik , bár az ütközés vizsgálatra még ráfér némi csiszolás...
Szóval ezt a kis játékot tanuló projectnek szántam , de rá kellett jönnöm hogy nem is olyan borzasztóan egyszerű egy ilyen kis játékot elkészíteni , minden esetre RENGETEGET tanultam belőle ! a fő cél a DX9 mélyebb megismerése volt illetve egy olyan (2d) játék motor elkészítése ami az stdlib-en kívül semmilyen más könyvtárat nem használ (collision detection , input , scene managment stb , mind saját fejlesztésű kód)
A másik feltételem az volt hogy szigorúan OOP stílusban volt csak szabad fejlesztenem a a játékot (öröklődés virtuális metódusok , stb) , Bár mostmár azt is tudom hogy néhol nem kell ragaszkodni az objektum orientáltsághoz mert csak szennyezi a kódot , helyette érdemesebb globális funkciókat deklarálni.
Mivel a feltétel egy DX9 alapú játék elkészítése volt ezért ez interface nem úgy lett designelve hogy bővíthető legyen más API-kra (pl OGL) A másik feltétel az volt hogy a játékhoz készüljön egy level editor is.Nos ezt is teljesítettem.Természetesen itt sem volt szabad SEMMILYEN külső GUI vagy grafikus libet használni , ezért az editor winapi-t és GDI+ -t használ.
|