HOME   |   GALÉRIA   |   PROJECTEK   | TUTORIALOK |   VIDEÓK   |   FÓRUM   |   KAPCSOLAT   |   PROFILOM   |   REGISZTRÁCIÓ   |   KILÉPÉS
| BELÉPÉS

Blog News
2014-05-07 :

2014-03-22 :

2014-02-04 :

2014-02-01 :

2012-06-27 :


Random Képek

Nyitólap » Tutorialok

Helló mindenkinek ! A múltkor bemutattam egy swept circle vs segment módszert ami jól működik , de óriási sebességnél előfordulhat egy bizonyos eset amikor a kör előbb ütközik a collision plane-el így (bár szemmel nem lehet észre venni) de hibás adatot kapunk... Most egy olyan módszert írok le ami bármekkora sebességet tud kezelni és mindíg tökéletes eredményt kapunk. 



Továbbá hozzáadtam egy BackfaceCull lehetőséget azoknak akik nem szeretnék tesztelni a segment mindkét oldalát...(Nem nagy optimalizálás , de ott kell optimalizálni ahol lehet.. :D)



Ez alkalommal egy teljesen más módszerről lesz szó , bár pár része újra lett hasznosítva az előző tutorialból.
Első lépésként ellenőrizzük hogy a backfaceCulling be van-e kapcsolva , ha igen akkor nem kell külön ellenőrizgetnünk hogy melyik normált teszteljük egyszerűen csak a bal normált ellénőriz ... Tovább »
Kategória: Tutorialok | Megtekintések száma: 364 | Hozzáadta:: Dookie | Dátum: 2014-02-04 | Hozzászólások (0)


Nos előszóként elég nagy fejtörést okozott ennek a megvalósiítása ezért kb 2 napig törtem a fejem hogy hogy lehetne a legegyszerűbben - leglátványosabban - legeredményesebben (CPU) megoldani ezt a problémát... és végül a vágósíkos megoldásnál kötöttem ki , mert ez volt a leg stabilabb megoldás.

Továbbá feltételezem hogy az olvasó tisztába van a lineáris algebra alapjaival , (mi a dot product , vektorok összeadása kivonása stb) valamint hogy tudja mi a normál és a normalizálás , valamint a kettő közötti különbséget.
mi az az orthogonális projekció stb. (a kód c++ nyelven íródott de annyira egyszerű hogy bárki bármilyen nyelvre átültetheti) bárhol ahol ilyen metódust látunk a kódban hogy getLeftNormal() vagy normalize() stb azt nem részleteztem gondolom nem okoz senkinek sem gondot egy kis 2d vector illetve 2d line class megírása ha mégis valamelyik metódus nem világos hogy mit is csinál , ... Tovább »

Kategória: Tutorialok | Megtekintések száma: 352 | Hozzáadta:: Dookie | Dátum: 2014-02-01 | Hozzászólások (0)


Copyright PinkCatGames © 2019