HOME   |   GALÉRIA   |   PROJECTEK   | TUTORIALOK |   VIDEÓK   |   FÓRUM   |   KAPCSOLAT   |   PROFILOM   |   REGISZTRÁCIÓ   |   KILÉPÉS
| BELÉPÉS

[ Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Off Topicok » Off Topic » Általános Off Topic (duma duma duma...)
Általános Off Topic
DookieDátum: Kedd, 2009-12-01, 6:05 AM | Üzenet # 1
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Basszus tetszik ez a szolgáltató ! cool idáig ez adott legtöbb lehetőséget az oldalam fejlesztésére
Fórum blog minden !!!!
 
DookieDátum: Kedd, 2009-12-01, 6:06 AM | Üzenet # 2
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Most kiváncsi vagyok hogy néz ki két post egymás alatt biggrin
 
DookieDátum: Hétfő, 2010-01-04, 11:52 AM | Üzenet # 3
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Nah régen írtam ide !! Az a helyzet hogy most sok problémám akadt az életben ezért még ennél is lassabban megy majd a fejlesztés...Sry
 
DookieDátum: Szombat, 2011-01-15, 4:11 PM | Üzenet # 4
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Kevés a látogatottság ! valamit gyorsan ki kellene találnom. wacko
 
DookieDátum: Péntek, 2012-01-27, 3:21 PM | Üzenet # 5
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
http://www.youtube.com/watch?v=qudVWnibLPg

Jó kis SRV muzsika
 
itamasDátum: Csütörtök, 2015-07-30, 9:09 PM | Üzenet # 6
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 5
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia Dookie!

Most találtam meg a honlapodat és nagyon tetszik - főleg mert úgy látom, hogy FreeBasic-kel is foglalkozol. Jómagam még csak kis ideje találkoztam ezzel a fejlesztőkörnyezettel, mert eddig főleg Game Maker-rel programoztam és egy nagyon kicsit BlitzBasic3D-ben. De most szeretnék "lehorgonyozni" a FreeBasic-nél, mert tetszik, hogy ingyenes, viszonylag érthető a nyelve, rugalmas, több platformra lehet vele fejleszteni, és még biztosan sok más olyan jó tulajdonsága van, amiről nem tudok, de érdemes miatta vele foglalkoznom.
Szóval el is kezdtem magyarra fordítani egy kezdő FreeBasic-eseknek való PDF-formátumú könyvecskét, illetve magát a FreeBasic súgóját. Jóllehet még nem fejeztem be őket, de a "belső tűz" már hajt, hogy valamit készítsek is eme eszközzel, mondjuk egy űrhajós-lövöldözős játékot. Ebben úgy tűnik egy valami akadályoz meg: nem tudom, hogy egy típus (Type) alapján hogyan kell létrehozni új objektumot a játék menete során. Mondjuk egy lövedéket az űrhajó fegyveréből. Böngészgettem a világhálóról letölthető példajátékokat, de eddig még nem sikerült nyomát lelnem ennek a dolognak. Szóval nagyon sokat segítenél nekem azzal, ha ezt leírnád nekem, hogy van-e erre külön utasítás, mi az, hogyan alkalmazható? Kirajzolni és mozgatni már tudok dolgokat, de ez az objektumlétrehozás eddig kifogott rajtam. Viszont ha tudnám, én is készítenék egyszerű, de - remélhetőleg - nagyszerű játékprogramokat a FreeBasic-kel, és ezeket cserébe szívesen elküldeném neked, hogy tett letölthetővé a honlapodról (a fordításaimat majd úgyszintén, hátha segíthetek, segíthetünk vele a FreeBasic hazai népszerűsítésében, és talán egy jó kis közösség létrehozásában).
Várom tehát mielőbbi okosító válaszodat, üdvözlettel: ITomi

U.I.: elnézést, ha netán rossz fórumtémába írtam ezt a hozzászólásomat, de nem mertem újat nyitni; hátha itt, a csevegőben is jó lesz.
 
DookieDátum: Péntek, 2015-07-31, 10:38 AM | Üzenet # 7
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hello Tomi ! Hát hol is kezdjem... Az a nagy helyzet hogy a Freebasic-es korszakom már nagyon nagyon régen lezárult.Ez egy olyan időszak volt amikor kétségbeesetten kerestem a kiutat (mint akkor sokan mások) a Dark Basic pro -nak nevezett undormányból.Rengeteg basic nyelvet kipróbáltam akkor (Purebasic , GL Basic Blitzbasic , Visual basic ,  Real basic) Ezek közül a Freebasic volt ami legjobban megtetszett így ezzel kezdtem foglalkozni de sajnos elég gyorsan a felszínre törtek a korlátai (főleg sok felesleges gépelés).Szerencsére azóta sikerült magas szinten
megtanulnom a c++-t így mostmár szinte mindenre ezt használom.

De hogy a kérdésedre is megpróbáljask válaszolni , nem egészen értem mit értesz "objektum" alatt ? Ha a van egy saját tipusod és ebből szeretnél létrehozni egy új példányt akkor azt simán Dim-el hozhatod létre valahogy így :


Type valami
a as integer
b as single
end type

rem ************ letrehozas :

dim ujObjektum as valami

ujObjektum.a = 23
ujObjektum.b = 158.025

rem *********** dinamikus memoria foglalas :

dim ujObjektum as valami= new valami

rem ************* dinamikus memoria felszabaditasa :

delete ujObjektum



Viszont ha objektum alatt azt érted hogy létrehozni egy "3d objektumot" akkor ahoz valamilyen külső 3d grafikus libraryt ajánlok (pl irrlicht) , innen letőltheted :

http://www.frankdodd.screaming.net/Irrlich....tal.htm
 
itamasDátum: Péntek, 2015-07-31, 11:29 AM | Üzenet # 8
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 5
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia Dookie! Köszönöm a gyors választ; ki is fogom próbálni mindjárt. Egyelőre még nem ott tartok, hogy 3D-s objektumot hozzak létre, hanem csak pl. egy újabb lövedéket vagy valami elemet a játékban.
Még én is "kereső" vagyok a programozási nyelveket illetően: itt hever a gépemen a Code::Blocks meg a DevC++ fejlesztőkörnyezetecske is, tehát én is kóstolgatom a C++-t, de kicsit még ijesztő és idegen számomra, sok az ismeretlen dolog. Nem maga a programozás általában, hanem az adott nyelv sajátosságai azok, amiket még nem sajátítottam el. Lehet, majd ezzel kapcsolatban is kérdezgetni foglak, ha nem haragszol (pl. C++-ban meg lehet oldani az egyszerre több lenyomott billentyű kezelését? Valahogy úgy, mint a FreeBasic-ben a MultiKey-jel?) biggrin
Persze az ajánlatom most is áll arról, hogy elküldöm neked a saját játékaimat és fordításaimat, s ha úgy érzed, hogy megüti a mércédet és arra érdemes, akkor nyugodtan tedd letölthetővé őket a honlapodról.
 
DookieDátum: Péntek, 2015-07-31, 7:37 PM | Üzenet # 9
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Helló , ha van kérdésed , nyugottan írj , és ha tudok segítek. Bár az oldalt mostmár csak arra használom hogy néha kierresszem a gőzt biggrin így legfőképpen káromkodós durva hangnemű cikkeket találsz (android szidás meg ilyenek) biggrin
 
itamasDátum: Szombat, 2015-08-01, 10:42 AM | Üzenet # 10
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 5
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Kipróbáltam tegnap a javaslatod, és működött!!! Szóval ezer köszönet érte. applaud
Hanem amikor törölni is próbálom a lövedéket, akkor valamiért kidob a Windows (7-es egyébként) a progimból és erre nem tudok rájönni, hogy miért van. Biztos valami memóriarendezési dolog lesz benne(?). De itt a teljes kód, hátha te megtalálod, mit rontottam el:
Kód
#include "fbgfx.bi"
Using FB  

TYPE jatobjektumok
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
      lohet as ubyte
END TYPE

TYPE lovedekek
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
END TYPE

DIM SHARED jatekos AS jatobjektumok
DIM SHARED AS INTEGER jatlovdb=0
dim shared jatlovedeke(jatlovdb) as lovedekek

sub lovedekkirajzolo()
     for i as integer = 0 to jatlovdb
         jatlovedeke(i).y=jatlovedeke(i).y-6
         if jatlovedeke(i).y>20 then
          draw string (jatlovedeke(i).x,jatlovedeke(i).y),"I"
         'else
          'delete jatlovedeke(i)
          'jatlovdb=jatlovdb-1
         end if
     next i
end sub

SCREEN 18,8,2,0
SETMOUSE 0,0,0 'egérmutató elrejtése

jatekos.x = 150   ' kezdeti kör pozíciók
jatekos.y = 200
jatekos.lohet = 1

DO

     CLS
     CIRCLE (jatekos.x, jatekos.y), 10, 15

     IF MULTIKEY(SC_RIGHT) THEN jatekos.x = jatekos.x + 5
     IF MULTIKEY(SC_LEFT) THEN jatekos.x = jatekos.x - 5
     IF MULTIKEY(SC_DOWN) THEN jatekos.y = jatekos.y + 5
     IF MULTIKEY(SC_UP) THEN jatekos.y = jatekos.y - 5
     if multikey(sc_control) then dim jatlovedeke(jatlovdb) as lovedekek : jatlovedeke(jatlovdb).x=jatekos.x : jatlovedeke(jatlovdb).y=jatekos.y : jatlovdb=jatlovdb+1 : end if
     SLEEP 10
     if jatlovdb>0 then lovedekkirajzolo()
LOOP UNTIL MULTIKEY(SC_Q) OR MULTIKEY(SC_ESCAPE)
end
Egyébként miért szidod az Androidot; nem lehet rá jól fejleszteni? És mi a véleményed: a FreeBasic elég jó ugródeszka lenne a C++ felé?
 
DookieDátum: Szombat, 2015-08-01, 11:21 AM | Üzenet # 11
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hali ! Az a gond a kódodban hogy nem dinamikusan foglalod a tömböd elemeit , viszont megrpóbálod törölni azt

Kód
dim shared jatlovedeke(jatlovdb) as lovedekek


ez az úgynevezett stacken foglal helyet ahonnan automatikusan törlődik ha kiér a scope-ból (esetedben a progi bezárásakor),
viszont te delete-el törlöd az adott memória részt , a stack pedig erről nemtud , számára a memória még mindíg le van foglalva és amikor megpróbál írni vagy olvasni belőle , kifagy a progi...

másrészt ha dinamikusan foglalnád le a memóriát , akkor sem lenne jó mert ha ki is törlöd mondjuk a 12. elemet , a tömbnek még mindíg lesz 12. eleme csak nem mutat sehova.
törlés után újra kell dimenzinálnod a tömböt.Ezt elég spagetti megírni egy procedurális nyelvben mint a freebasic , inkább keress rá a freebasic fórumon hátha valaki már megírta vagy van már ilyen hozzá (olyat keress hogy : linked list , dynamic array) , bár lehet hogy freebasicben eleve van ilyen , már nem emlékszem sajnos

c++ -t legjobb úgy tanulni ha mindjárt azzal kezded , mert ha sokat foglalkozol procedurális nyelvekkel pl freebasic vagy általában basic nyelvekkel , annál nehezebb lesz átálnod objektum orientáltra.

Az androidot azért szidom mert c++ ból rettenetesen idegesítő (volt) fejleszteni rá... rengeteg felesleges baromságot kellet megírni/beállítani. Például ha valaki megszokja a c++ és mondjuk a visual studio kényelmes könyernyezetét azok nagyon sokat szívnak az android platformal mert ott semmi sem egyértelmű és semmi sem egyszerű (egyszerű alatt azt értem hogy megnyomok egy gombot és a fordító csinál nekem 1 .apk filet a programból , ehelyett órákat kell gépelnem , szarakodnom teljesen felesleges dolgokkal mint pl Terminál meg bugyutaságokkal amiket már régen le kellet volna hogy váltson valami GUI alapú cucc.) Szóval ez már azóta változott , és én is kénytelen voltam adaptálódni ezekhez a butaságokhoz , úgyhogy mostmár annyira nem idegesít biggrin de azt nézem hogy minél kevesebbet kelljen külön androidos kódot írnom , inkább a c++-os project forduljon androidra úgy ahogy van.

Régebben pl nem volt elérhető egy csomó cucc native részről  (inapp purchase) ezt külön Javaban kellett megírni , szerencsére ezt megoldották így mostmár lehet 100 % androidos progit írni c++ -ban
 
itamasDátum: Szombat, 2015-08-01, 6:20 PM | Üzenet # 12
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 5
Hírnév: 0
Állapot: Offline
És ha kihagynám a memóriabirizgálásos részét a programírásnak, attól még rá tudom venni valahogy a dim-mel létrehozott példányokat arra, hogy kiírjanak egy valamilyen karaktert bizonyos koordinátára? Most ilyen a kódom (már nem hajít ki a Windows, de nem írja ki az I-betűket sem még lövedék gyanánt):
Kód
#include "fbgfx.bi"
Using FB  

TYPE jatobjektumok
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
      lohet as ubyte
END TYPE

TYPE lovedekek
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
END TYPE

DIM SHARED jatekos AS jatobjektumok
DIM SHARED AS INTEGER jatlovdb=0
dim shared jatlovedeke as lovedekek

SCREEN 18,8,2,0
SETMOUSE 0,0,0 'egérmutató elrejtése

jatekos.x = 150   ' kezdeti kör pozíciók
jatekos.y = 200
jatekos.lohet = 1

DO

     CLS
     CIRCLE (jatekos.x, jatekos.y), 10, 15

     IF MULTIKEY(SC_RIGHT) THEN jatekos.x = jatekos.x + 5
     IF MULTIKEY(SC_LEFT) THEN jatekos.x = jatekos.x - 5
     IF MULTIKEY(SC_DOWN) THEN jatekos.y = jatekos.y + 5
     IF MULTIKEY(SC_UP) THEN jatekos.y = jatekos.y - 5
     if multikey(sc_control) then dim jatlovedeke as lovedekek : jatlovedeke.x=jatekos.x : jatlovedeke.y=jatekos.y : jatlovdb=jatlovdb+1 : end if
     with jatlovedeke
         .y-=4
         draw string (.x,.y),"I"
     end with
     SLEEP 10
     'if jatlovdb>0 then lovedekkirajzolo()
LOOP UNTIL MULTIKEY(SC_Q) OR MULTIKEY(SC_ESCAPE)
end
 
DookieDátum: Szombat, 2015-08-01, 9:46 PM | Üzenet # 13
Admin Modi minden !!
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 1508
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hát fogalmam sincs sajnos ilyen részletekre hogy szövegkiírás meg hasonlók már nem emlékszem hogy hogy kellett... sorry

van valamilyen különleges oka amiért nem rajzolsz ott is circle-t karakterek helyett?
 
itamasDátum: Hétfő, 2015-08-10, 12:26 PM | Üzenet # 14
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 5
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Hurrá, haladok! Rákerestem erre a "dinamyc array"-ra a FB fórumában meg a kézikönyvében, és találtam egy REDIM nevű utasítást, amely - ha jól olvastam - újradimenzionálja a tömböket. Kipróbáltam, s lám, működik! Ezt is köszönöm neked!
Már csak arra kellene rájönnöm, rájönnünk, hogy a lövedékek tömbjéből hogyan lehet az elemeket törölni, mert a DELETE csak a NEW-val létrehozottakra vonatkozik, azt meg nem használom (még). És a másik, amit szeretnék megtudni tőled, hogy akkor a rendes zárójelek ( ( ) ) is a tömböt jelentik a FB-ben, nemcsak a szögletes ( [ ] ) zárójelek?
Ja, és íme a javított kód is. Próbáld ki, most már megy a lövés is, csak akkor vág ki a Windows, ha a törlése elmaradása miatt túl messze megy a lövedék:
Kód
#include "fbgfx.bi"
Using FB  

TYPE jatobjektumok
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
END TYPE

TYPE lovedekek
      x AS SINGLE
      y AS SINGLE
END TYPE

DIM SHARED jatekos AS jatobjektumok
DIM SHARED AS INTEGER jatlovdb=0
dim shared jatlovedeke(jatlovdb) as lovedekek

sub lovedekkirajzolo()
     for i as integer = 0 to jatlovdb
         jatlovedeke(i).y=jatlovedeke(i).y-6
     if jatlovedeke(i).y>20 then
          draw string (jatlovedeke(i).x,jatlovedeke(i).y),"I"
         'else
          'delete jatlovedeke(i)
          'jatlovdb=jatlovdb-1
         end if
     next i
end sub

SCREEN 18,8,2,0
SETMOUSE 0,0,0 'egérmutató elrejtése

jatekos.x = 150   ' kezdeti kör pozíciók
jatekos.y = 200

DO

     CLS
     CIRCLE (jatekos.x, jatekos.y), 10, 15

     IF MULTIKEY(SC_RIGHT) THEN jatekos.x = jatekos.x + 5
     IF MULTIKEY(SC_LEFT) THEN jatekos.x = jatekos.x - 5
     IF MULTIKEY(SC_DOWN) THEN jatekos.y = jatekos.y + 5
     IF MULTIKEY(SC_UP) THEN jatekos.y = jatekos.y - 5
     if multikey(sc_control) then redim jatlovedeke(jatlovdb) as lovedekek : jatlovedeke(jatlovdb).x=jatekos.x : jatlovedeke(jatlovdb).y=jatekos.y : jatlovdb=jatlovdb+1 : end if
     lovedekkirajzolo()
     SLEEP 10
LOOP UNTIL MULTIKEY(SC_Q) OR MULTIKEY(SC_ESCAPE)
end

Hozzáadva (2015-08-10, 12:26 PM)
---------------------------------------------
Szia Dookie!
Végre elkészült első játékom FreeBasic-kel. No nem egy nagy durranás, csupán egy szöveges képernyőn futó lövöldözős anyag, amelynek részletei fentebb vannak. De azért büszke vagyok rá, mert nem volt könnyű elkészíteni, és nem is sikerült volna, ha te és a FreeBasic fórumának közössége nem segítetek. Azt szeretném kérdezni tőled, hogy közzétehetem itt valahol a forráskódját (kb. 400 sor a kicsike)? A FreeBasic tutorialok c. témakörben nem tudtam új témát nyitni erről. Olyan szempontból  jó lenne, hogy más, kezdő magyar FreeBasic-előknek is lenne akkor már valami a világhálón, amin el tudnak indulni, megérthetnék a fejlesztőkörnyezet logikáját, felépítését.
Üdvözlettel: Tomi

Az üzenetet módosította: itamas - Vasárnap, 2015-08-02, 3:11 PM
 
TomiDátum: Szombat, 2016-01-23, 11:47 AM | Üzenet # 15
Közlegény
Csoport: Felhasználók
Üzenetek: 1
Hírnév: 0
Állapot: Offline
Szia Dookie!
Régen nem beszéltünk; mi újság veled?
Azóta van új honlapom és azon egy FreeBasic aloldal: http://www.programozzunk.ucoz.hu/fbjatekok.html
Egyelőre két játékocska van rajta, és most készítek egy harmadikat, egy RTS-t, vagyis egy stratégiajátékot. De van benne egy hiba, ami lefagyasztja, és azt szeretném megtudni tőled, hogy mi lehet a baj ezzel, hátha te tudni fogod. Az a helyzet, hogy a játékos és a gép is - többek között - utakat épít benne, és a gép útépítése fel van osztva 3 felé, amennyi játékost a gép irányít. Az a kérdésem, hogy Select-Case szerkezettel be lehet-e állítani egy változó kezdőértékét a további felhasználáshoz? Vagy esetleg a tömb feltöltésével van a gond? De íme a kóddarab:
Kód
dim shared kekutakdb as integer=0
dim shared kekutak(kekutakdb) as dolgok
dim shared sargautakdb as integer=0
dim shared sargautak(sargautakdb) as dolgok
dim shared feherutakdb as integer=0
dim shared feherutak(feherutakdb) as dolgok
(...)
sub utatepit()
dim as integer ezenutdb
dim as dolgok ezenutak(0)
select case ki
    case 1
        ezenutdb=kekutakdb-1
        for i as integer=0 to kekutakdb-1
            ezenutak(i)=kekutak(i) : redim preserve ezenutak(i)
        next i
    case 2
        ezenutdb=feherutakdb-1
        for i as integer=0 to feherutakdb-1
            ezenutak(i)=feherutak(i) : redim preserve ezenutak(i)
        next i
    case 3
        ezenutdb=sargautakdb-1
        for i as integer=0 to sargautakdb-1
            ezenutak(i)=sargautak(i) : redim preserve ezenutak(i)
        next i
    end select
(...)
end sub
 
Fórum » Off Topicok » Off Topic » Általános Off Topic (duma duma duma...)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:


Copyright PinkCatGames © 2024